miercuri, 27 octombrie 2010

Istoria camioanelor MAN

MAN (Maschinenfabrik Augsburg-Nurnberg) este o companie germana care produce autobuze și camioane, precum și componente pentru diverse industrii din Europa, cu sediul în Munchen. Firma are circa 51.000 angajați în întreaga lume (circa 31.000 angajați în Germania, circa 20.000 în străinătate) cu un venit anual de 15 miliarde de euro (2008), din care 75% în străinătate. Firma MAN este înregistrată în DAX din  Frankfurt.Împreună cu Rudolf  Diesel, MAN dezvoltă primul motor cu aprindere prin compresie din lume în Augsburg (1894–1897). În 2008 MAN sărbătorește 250 de ani de existență.
În perioada celui de al doilea razboi mondial, uzinele MAN din Nürnberg au fost intens bombardate, pentru că acolo se fabricau 40 % din tancurile de lupta „Panther“. În această perioadă, la MAN se produceau și tractoarele „MAN Ackerdiesel“.
În scurt timp după terminarea războiului, la MAN se producea unul din primele tractoare cu tracțiunea pe fața și spate, numitul AS 325. În anul 1963 s-a încheiat producția de tractoare care, în ziua de azi, sunt desul de căutate de colecționari.
În anul 1972,MAN preia firma producătoare de camioane și autobuze “Büssing” din Braunscheweig. Până în ziua de astăzi, pe emblema camioanelor MAN sub scrisul MAN este ,,leul'', emblema firmei Büssing.
La începutul anului 1980 concernul MAN intrase într-o criza mare și după multe schimbări, în anul 1986, sediul firmei din Oberhausen a fost transferat la Munchen.
Din anul 1986 MAN produce printre altele și vehicule de cale ferata si tramvaie. În 1989 MAN cumpăra secția de camioane de la firma austriaca  „Steyr Daimler Puch AG. În anul 1990  MAN vinde divizia de vehicole de cale ferata către firma AEG.
În anul 2001 MAN preia firma de autobuze „Neoplan”  din Stuttgart Secția de autobuze și cu „Neoplan” s-au unit in NEOMAN.
În iunie 2005 MAN AG a vândut secția de aeronave (Aeronave MAN Technologie) din Augsburg, care de atunci se numește „MT Aerospace AG”. Aceast lucru ducea la concentrarea firmei MAN pe cinci sectoare: camioane, servicii industriale, mașini de tipar, motoare diesel și turbogeneratoare . În septembrie 2006, firma MAN prezenta o ofertă de preluare a firmeisuedezeScania”, care se ridica la suma de 10,3 miliarde €, la care in 19 decembrie, Comisia Europeana dăduse acordul. După ce marii acționari de la Scania au refuzat această oferta, MAN și-a retras oferta de cumpărare în data de 23 ianuarie 2007.În toamna anului 2007,MAN a deschis în orașul polonez Niepolomice, din apropierea Cracoviei, o nouă uzina pentru asamblarea de camioane cu tonaj mare. Unitatea din apropierea Cracoviei este a treia uzină deschisă de MAN în Polonia, după două unități folosite de grup pentru construcția de autobuze.
În 2008 firma MAN sărbătorește 250 de ani de la înființare. Această ocazie se sărbătorește în uzinele și atelierele firmei. Muzeul industrial din Oberhausen dedică aniversării, expoziția „250 ani de istorie a industriei germane“. Din 6 pâna în 8 iunie se desfașoară raliu de mașini vechi numit “MAN pe drum” cu 35 de camioane, autobuze și tractoare, plecând din Munchen către Augsburg și cu sosirea în Nurenberg. Plecarea este în 6 iunie din Marienplatz, München. Punctul culminant va fi sărbătorirea anului de naștere a firmei MAN in octombrie la sediul din München. Din luna octombrie, în Muzeul german din München, se pot vedea produsele firmei, printre care și primul motor diesel construit în fabrica de utilaje Augsburg


sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/MAN_SE



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu