1894-1909 : ERA PIONIERILOR
La Billancourt, aproape de Paris, Louis Renault pune la punct in 1898 o cutie de viteze cu 4 viteze si prezinta primul sau automobil, o masinuta de Œ CP. Produce primul vehicul utilitar in 1900 si inventeaza in 1906, stramosul autobuzului pentru orasul Paris.
1914-1918 : PRIMELE PRODUCTII DE MASA
In 1917, marca “”diamantului”” construieste primul tanc modern. Primul camion 4x4 este construit de Latil. Urmarea logica este tractiunea pe fata in 1898.
1919-1928 : DIVERSIFICARE PENTRU ASIGURAREA CONTINUITATII
In 1923, Renault propune pentru prima data un cap tractor. In acelasi an, apar vehiculele echipate cu motoare pe gaz si primul tractor dotat cu servofrana actionand pe cele 4 roti. In 1928, primul motor diesel este montat pe un camion.
1952-1978 : ETAPELE CONSTRUIRII GRUPULUI
In 1955, apare Saviem, creat din uniunea lui Latil, a departamentului de camioane Renault cu Somua. Richard Continental se alatura lui Saviem in 1965, si apoi Sinpar, in 1975.
In 1978 Berliet fuzioneaza cu Saviem pentru a crea unicul constructor francez de gama mare Renault Vehicule Industriale, ramura “”Vehicule Industriale”” a grupului Renault.
DIN 1983 - SPRE PRIMUL LOC IN LUME
Anul 1992 este o noua etapa importanta: Renault Vehicule Industriale devine Renault V.I. In 2001, Renault V.I. se integreaza in grupul Volvo. Iar in 2002, primeste denumirea internationala de “”Renault Trucks”“.
sursa: http://www.renault-trucks.ro/istoria/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu