De multe ori,soferii veniti la angajare castiga increderea angajatorilor la primul interviu,dupa care se dovedeste ca nu sunt la nivelul de pregatire pe care l-au declarat.Asa ca tot mai multi patroni sunt interesati de istoricul lor,de locul anterior de munca si de comportamentul pe care l-au avut acolo,dar si de incidentele provocate in trecut de viitorii angajati.Ministerului Transporturilor i s-a facut o propunere de includere in legislatie a unor prevederi care sa responsabilizeze soferii si sa evite migrarea celor slab pregatiti si cu antecedente profesionale de la o firma de transport la alta.S-a propus includerea in registrul electronic national sau crearea unui registru separat,care sa poata emite la cerere un ,,cazier profesional'' al conducatorilor auto,care sa contina incalcari grave,nu numai ale legislatiei nationale,ci si a celei comunitare.Printre acestea se numara nerespectarea regulamentelor privind timpii de odihna,utilizarea de tahografe defecte sau manipularea acestora,folosirea de diagrame falsificate.Tot in istoricul soferilor urmeaza sa fie trecuta si nerespectarea dispozitiilor Directivei 2009/40 referitoare la conducerea auto fara inspectia tehnica periodica valabila si cu o deficienta foarte serioasa la sistemul de franare,la mecanismul de directie,la roti,suspensie sau sasiu,care ar crea un risc imediat pentru siguranta circulatiei.
Conducerea vehiculului fara permis de conducere valabil sau documentele impuse de legislatia nationala si comunitara vor fi si ele trecute in istoricul fiecarui sofer.Tot aici va fi mentionata si eventualitatea in care soferul conduce sub influenta alcoolului sau al drogurilor,depasirea limitelor de viteza sau comportamentul lui in trafic.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu